JAK SE VYVAROVAT ŠPATNÝCH OBCHODŮ

17. 6. 2021
online webinář

ZÁZNAM Z ONLINE SETKÁNÍ NALEZNETE ZDE.

Na online webináři mezinárodní analytické společnosti CRIF – Czech Credit Bureau vám představíme aktuální analýzy ukazující faktické dopady pandemie na jednotlivé obory podnikání, firmy a regiony. Na praktických příkladech vám ukážeme vhodný postup prověření finančního zdraví firem a poradíme vám, jak firmy hodnotit i z pohledu nefinančních kritérií. Zjistíte, jak rozpoznat majetkové vazby firem a najít konečného vlastníka. Doporučíme vám, jaké varovné informace byste měli sledovat v rámci preventivních opatření při obavách z nárůstu nespolehlivých obchodních partnerů. Dozvíte se o nových možnostech a výhodách sdílení platebních informací, a co vám může přinést analýza platební morálky vašich klientů.

PROGRAM

1. část - Jan Cikler, vedoucí datového oddělení, CRIF – Czech Credit Bureau


Dopady začínající krize na podnikání

  • Hlavní trendy na trhu – vzniky a zániky firem, bankroty – z pohledu oborů a regionů

Jak poznat finanční zdraví firem

  • Jaké ekonomické údaje a finanční ukazatele máme sledovat z účetních dat a proč
  • Jaké další ukazatele s přidanou hodnotou je užitečné dopočítat a v čem jsou užitečné
  • Jak prověřit obchodního partnera pomocí nefinančních kritérií
  • Diagram vazeb – co se z něj dá vyčíst
  • Shrnutí a doporučení

2. část - Jakub Tyle, produktový manažer, CRIF – Czech Credit Bureau


Účinná prevence rizikových obchodů

  • Diagram vazeb – vhodný nástroj na zjištění majetkových vazeb
  • Proč a jak najít konečného vlastníka
  • Proč a jak prověřovat Ekonomicky spojenou skupinu prověřovaného subjektu
  • Jaké varovné a doplňkové informace je potřeba monitorovat v obchodních vztazích
  • Zdroje informací pro posouzení rizikových obchodů – CEE, KN, zahraniční reporty, monitoring médií
  • Shrnutí a doporučení

3.část - Jan Medelský, obchodní zástupce, CRIF – Czech Credit Bureau


Analýza platební morálky a rizik zákaznického portfolia

  • Proč sledovat platební morálku klientů
  • Výhody sdílení platebních informací
  • Obsah a postup při tvorbě analýzy platební morálky
    • Základní ukazatele platebního chování
    • Rozdělení portfolia klientů podle jejich finančního zdraví a míry varovných informací
    • Klienti s fakturami po splatnosti – rozdělení dle regionů, oborů a počtu zaměstnanců
    • Nastavení platebních podmínek na základě analýzy platební morálky
  • Shrnutí a doporučení

Prostor pro vaše dotazy