Mentor, pomocník, rádce, nápověda a občas i přísná šéfová – Hana Reuterová. Seznamte se s ředitelkou a majitelkou společnosti IDC- FOOD, s.r.o, kterou provází vůně koření celým profesním životem. 

   

Vaše podnikání má spojitost s potěšením z jídla a také se zdravím. Představte nám krátce vaši společnost. 
Řídím a vlastním společnost IDC-FOOD, s.r.o, výrobní závod máme ve východních Čechách – v Jaroměři, v krásném podhůří Krkonoš. Vyrábíme směsi koření a dodáváme je do potravinářského průmyslu v Čechách, na Slovensku, v Polsku a na Ukrajině, kde máme zastoupení. V nabídce máme i maloobchodní balení koření pod značkou SPECIO (což znamená latinsky „úctyhodné“). Před 6 lety jsme přivedli na trh novou značku YourBody, která představuje užitečného pomocníka na cestě za zdravým životním stylem. Nabízí řadu produktů, které tuto cestu usnadňují, ať chcete zůstat vitální a prodloužit si aktivní život, nebo se rozhodnete hubnout či máte nějaké omezení při stravování – máme produkty pro diabetiky, bezlepkové pro celiaky, nízkokalorické při řešení nadváhy. Zajímavé produkty nabízíme i sportovcům – kolageny, proteinové polévky či proteinové dezerty. Opět i s použitím pro výše uvedené skupiny spotřebitelů. 

Jak se vyvíjela vaše role ve firmě?  
V potravinářství České republiky se pohybuji více než 30 let, v IDC-FOOD funguji od r. 2001. Nerada měním klub, za který „bojuji“ a mám ráda i stabilní spolupracovníky kolem sebe. Jak firma postupně rostla, rozšiřoval se počet pozic, které bylo nutno obsazovat. Poměrně stálý tým řídí firmu již více než 12 let a vznikající pozice doplňujeme novými mladšími kolegy/kolegyněmi. Moje role je po celou dobu v čele „pelotonu“ – udávám směr, tempo a rychlost rozvoje firmy. Snažím se vést firmu co nejdemokratičtěji, ale občas nezbývá než věci prosadit silou – aby byly, aby se stihly a aby naši zákazníci stále věděli, že jsme tu pro ně. Takže občas jsem rádce či mentor, občas pomocník či nápověda a občas přísná šéfová.

Co vás po těch mnoha letech v byznysu na podnikání stále baví?  
Mne nejvíc baví obchod a radost z toho, když jsou naše produkty užitečné těm, kdo si je zakoupí. Ať už jsou to výrobci potravin a s naším kořením vyrábějí velmi chutné výrobky, nebo koneční spotřebitelé, kterým naše zdravé produkty YourBody usnadňují a zpříjemňují život. 

Jaké jsou vaše vize do budoucna?   
Najít cestu pro další rozvoj firmy IDC-FOOD a pro mne osobně – zpomalit v tempu a přejít do „druhé bojové linie“. Hledám do čela pelotonu vhodnou nástupkyni a myslím, že ji v našem skvělém týmu už mám. Takže jen tiše čekám, až nastane ten správný čas veslo předat.

Co vás aktuálně ve firmě zaměstnává nejvíce?  
Stále nové projekty, noví zákazníci a nové produkty. Je to nekončící proces, ale i stále nové výzvy a zajímavá práce. Nesmím zapomínat i na naše stálé, věrné zákazníky a zákaznice a část času věnuji na kontakty s nimi, třeba jen na milý telefonát či návštěvy u mých věrných dlouholetých zákazníků. Ještě stále řídím firmu, takže dost času spotřebuje i operativa, řízení porad, kontrola zadaných úkolů a práce s mým týmem zaměstnanců.

Které produkty patří mezi nejprodávanější a v čem jsou unikátní? 
Poměrně unikátní jsou nízkokalorické creamy, snídaňové kaše bez přidaného cukru s lyofilizovaným ovocem a proteinové polévky s 30% obsahem bílkovin, které jsou velmi dobře ochucené – jsme přece výrobci koření! V celém sortimentu YourBody a SPECIO se hezky snoubí práce vývojářů – kde na jedné straně chceme dobré nutriční složení, na druhé straně chceme, aby nám to chutnalo! Důležitá je pro nás i vysoká kvalita vstupních surovin – a na její kontrolu klademe opravdu velký důraz.

Které marketingové nástroje nejčastěji používáte? 
Jsme menší rodinná firma do 50 zaměstnanců, nejsme žádný mezinárodní korporát, takže v marketingu využíváme efektivní formy s rozumnými vstupními náklady. Dost využíváme sociální sítě a online reklamy, ale nebojíme se i reklamy v tisku – letos jsme se rozhodli rozšířit inzerci v tiskových médiích (odborné časopisy i denní tisk s přílohami magazínů). Věříme osobním prezentacím našich produktů – neboť žádný sebelepší obrázek nenahradí chuťový vjem při ochutnání – a naše produkty mají motto: Chuť, která Vás přesvědčí! Účastníme se tedy řady sportovních, společenských akcí, různých regionálních i prodejních eventů. Podporujeme sportovní akce, věnujeme produkty účastníkům či vítězům a využíváme zkrátka širší marketingový mix pro rozšíření povědomí o našich značkách.

S rozvojem e shopů se změnila i struktura a chování zákazníků. Kdo je vaším typickým klientem?   
U nás se potkávají různé cílové skupiny zákazníků, zejména v segmentu B2C – neboli koneční spotřebitelé. Na našem e-shopu, ale i na dalších e-shopech, kde lze naše produkty nakoupit, si nás našli zákazníci širokého spektra. Kvalitní koření v sáčcích či větších gastro dózách nakupují ženy i muži všech věkových kategorií, creamy YourBody a snídaňové kaše spíše ženy 30–70 let, proteinové drinky, polévky a kuskusy nakupují lidé s aktivním způsobem života. A kolageny pro zdravý pohyb nakupují všechny věkové skupiny, od sportovců, před poúrazové stavy až po seniory či dámy, které si chtějí uchovat krásnou pleť a pokožku. 

Co vám dělá největší radost? 
Co mne těší nejvíce, je opakovaný nákup – pokud se zákazník vrátí. To je největší vítězství – kdo se vrátí jednou, vrací se opakovaně. Moc si vážím všech dlouholetých zákazníků, ať těch velkých či těch, kdo si nakoupí na našem e-shopu 1 – 2x za rok, ale vrací se. 

Které z vašich produktů jsou nejvíce spojeny s letním obdobím? 
Léto – to je grilování – s našimi marinádami či vyladěným kořením pro masíčka, pro saláty či lehká letní jídla.
Léto – to je pohyb, dovolená, cestování – s našimi produkty v batohu, kufru auta či v kabelce v letadle – YourBody myslí na všechny.
Léto – to jsou drinky na kolo, na výšlapy a pro všechny sportovce – ISO drinky pomohou na kopec, na vrchol hory či dojít denní túru. A vejdou se i do ledvinky či do kapsy.

Ráda cestujete, a to soukromě i pracovně. Kam se chystáte letos? 
Celý život miluji cestování, poznala jsem mnoho krásných koutů naší planety a čím dál víc si vážím naší nádherné země – máme jezera, máme hory, máme krásná údolí, nádherné cyklostezky. Máme malebné vesničky a upravená náměstí v městech, máme zajímavé zámky a hrady. V létě nejraději zůstávám doma a vyrážím poznávat zajímavá místa Česka.

www.idc-food.cz

Foto-zdroj: archiv IDC-FOOD a Podnikatelská platforma Helas


4. červenec 2024, Veronika Krnáčová

Další články

19. 07.
2024
CRIF: V prvním pololetí začalo v Česku podnikat 42 tisíc lidí, nejvíce za posledních 13 let, ještě více ale podnikat přestalo
19. 07.
2024
DOTACE NA PROGRAM INOVACE

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas, rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

19. 07.
2024
Věříme v pečující sílu přírody, které jsme všichni součástí
4. 07.
2024
Dotace na podporu účasti podnikatelů na zahraničních veletrzích
28. 06.
2024
Češi hůře splácejí úvěry na spotřebu, poskytovatelé krátkodobých úvěrů důkladněji ověřují bonitu dlužníků
28. 06.
2024
DOTACE NA OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE-VĚTRNÉ ELEKTRÁRNY