Dneska jeden „neví“, co bude zítra. V důsledku toho je někdy velice složité se trefit do vkusu, potřeb a očekávání našich zákazníků. Predikovat, zda nám trh (ne)bude nakloněn. Jak se ale v Česku říká, každý svého štěstí strůjce.

I přesto, že všichni tvrdě pracujeme, abychom zvítězili, můžeme ale někdy tzv. ve své profesní slepotě a nadšení šlápnout vedle, špatně intuitivně odhadnout trh nebo situaci a nepříjemnost je na světě… Proto, dnes víc než kdykoliv předtím, je třeba jít úspěchu vědomě naproti. Štěstí v podnikání můžeme regulérně „řídit“ a koupit si pomyslnou jízdenku k úspěchu. Když si takto vypomůžeme, budeme se mít o co opřít a dělat důležitá strategická rozhodování s větší jistotou. Dopředu budeme prozíravě a efektivně řídit osud našich značek, jejich růst a predikovat, že naše marketingové nápady a počiny se (ne)povedou.

Všichni víme, čím si většina z nás poslední dva roky prochází, a ještě není všem dnům konec. Čísla o prodejích jsou jasná, některá další veřejně dostupná data z trhu o všeobecné situaci, náladách ve společnosti a vývoji ekonomiky jsou nám dobrým vodítkem. Každá firma je však unikátní a zaslouží si svůj vlastní unikátní náklad „dat a insightů“, protože má své unikátní zaměření, pozici na trhu, image, cílovku, pro kterou je (není) atraktivní, výhody a to je pak třeba zohlednit, pochopit a citlivě s těmito informacemi pracovat.

Spotřebitelské chování ale i obchodní a partnerské vztahy jsou neustále pod enormním tlakem.  Nejistota doby mění vše a je naprosto nezbytné a klíčové mít aktuální, správné a pro každou společnost vlastní, na míru získané informace. Informace nám dávají „křídla“ a dovolí nám být vždy o krok před konkurencí.

To znamená, být co nejblíže našim klientům, partnerům ale i zaměstnancům. Je třeba mít nezávisle zmapovaný terén a expertízu.

Každá firma chce, aby ji klienti zbožňovali. HARMON research přibližuje a zpřístupňuje marketingový výzkum trhu i těm menším a středním firmám. Strategie firem by měla vycházet také z nezávislého poznání a zpětné vazby přímo z trhu. Co platilo dříve už totiž neplatí. Je třeba testovat, omyly si firmy nemohou moc dovolit. Výzkum je investice, nicméně taková, která se vám mnohokrát vrátí.

Poslední dobou je stále více klientů, kteří přichází na chuť malým místním butikovým agenturám a vidí jejich přednosti. Chtějí maximálně vytěžit expertízu a pestrost odborných názorů všech zúčastněných, které se v ideálním případě vzájemně doplňují. Máte k tomu vaše postřehy či otázky?  Lenka Harmon se s vámi na toto téma ráda pobaví. Kontaktovat ji můžete přímo na lenka@harmonresearch.cz nebo tel. +420 737 191 483.

Služby, které ve své „butikové výzkumce“ Harmon Research nabízí jsou v této turbulentní době obzvláště důležité. Navíc, společně s platformou Helas v minulosti připravila a natočila několik edukativních videí, kde se podělila o rady a tipy, jak si majitelé firem, marketéři a obchodníci mohou předtím, než vynaloží spoustu energie a finančních prostředků do něčeho, co připravují, velmi dobře ověřit, zda se jejich investice do projektu vrátí a záměr vyplatí.

V rámci Podnikatelské platformy Helas jsme již několikrát publikovali zajímavé články o tom, jakým způsobem paní Lenka Harmon během svých 20+ let zkušeností v oblasti marketingového výzkumu trhu a téměř tisícovce nejrůznějších studií pomáhá svým klientům k dosažení ještě většího úspěchu a rozvoji jejich byznysu.

Teď se můžete těšit na to, že vám budeme pravidelně přinášet inspirativní podněty k zamyšlení, které do budoucna budou moci posouvat vaši firmu, značku, ale třeba i zaměstnance ještě o kus dál.

 


18. listopad 2022, Veronika Krnáčová

Další články

28. 03.
2024
5 TIPŮ, JAK SE PŘIPRAVIT NA PROGRAM ÚSPORY ENERGIE
28. 03.
2024
Fotografie pro radost

Majitelka největší tuzemské firmy specializující se na dětskou fotografii...

28. 03.
2024
IXPERTA: Jako technologický partner musíme vidět věci v souvislostech
28. 03.
2024
Prací žije celá rodina

Josef Brabenec, zakladatel ryze české společnosti ENBRA, pochází z...

22. 03.
2024
Záruční program na elektromobilitu

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas,   rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

22. 03.
2024
Udržitelnost a společenská odpovědnost

S ředitelkou marketingu a komunikace Renatou Vildomcovou ze Skanska...